Szkoła Dostępności Cyfrowej (SDC). To projekt, który ma na celu zwiększenie liczby wykształconych specjalistów i specjalistek w dziedzinie dostępności cyfrowej, co jest niezwykle istotne w kontekście integracji osób z niepełnosprawnościami.
Projekt realizowany jest w partnerstwie z Ministerstwem Cyfryzacji - FERS.03.02-IP.03-0001/24 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 Oś priorytetowa III Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami Działanie 03.02 Dostępność cyfrowa.
Wszystkie niezbędne informacje o projekcie znajdują się w regulaminie (LINK)
Zdobądź cenione kwalifikacje w Szkole Dostępności Cyfrowej i otwórz sobie drzwi do nowych możliwości zawodowych!
- Wykorzystywanie standardu WCAG przy tworzeniu i dostosowywaniu stron internetowych– Zdobądź umiejętność dostosowywania stron internetowych, aby były w pełni dostępne dla osób z różnymi potrzebami.
- Wykorzystanie standardu WCAG przy tworzeniu i dostosowywaniu aplikacji mobilnych – Naucz się, jak tworzyć i optymalizować aplikacje mobilne, aby były dostępne dla każdego użytkownika. Dzięki tej umiejętności możesz odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie na bardziej dostępne rozwiązania cyfrowe w świecie mobilnym.
- Audytowanie dostępności stron internetowych zgodnie ze standardem WCAG – Jako audytor dostępności stron internetowych, zdobędziesz wiedzę, która pozwoli Ci profesjonalnie oceniać zgodność stron z międzynarodowymi standardami.
- Audytowanie dokumentów cyfrowych w oparciu o standard WCAG – Naucz się audytować dokumenty cyfrowe pod kątem dostępności i wskazywać konkretne rozwiązania problemów. Zostań ekspertem, który pomaga poprawiać jakość swoich materiałów cyfrowych.
- Projektowanie i prowadzenie badań dostępności informacji elektronicznej z udziałem użytkowników-testerów z indywidualnymi potrzebami – Zdobądź umiejętności organizowania badań dostępności i współpracy z testerami o zróżnicowanych potrzebach. Dzięki temu będziesz w stanie dostarczać rzetelne analizy i rekomendacje, poprawiając dostępność i użyteczność cyfrowych produktów.